Förlorat / Skadat bagage

Här kan du läsa mer om din väska kommit bort eller om ditt bagage blivit skadat under flygresan.

Bagagebandet

Förlorat bagage

En anmälan om förlorat bagage skall göras vid ankomst till flygplatsen. När ditt bagage har anlänt till flygplatsen kontaktar vi dig för att bestämma en tid för utkörning alternativt upphämtning av ditt bagage.
Vid frågor gällande ersättningskrav vänligen kontakta ditt flygbolag.

Saknas det föremål i väskan skall detta anmälas på flygplatsen och en polisanmälan bör upprättas. Gällande ersättningskrav kontakta i första hand ditt försäkringsbolag.

Observera att ansvaret för bräckliga, värdefulla eller ömtåliga föremål ligger hos passageraren. Exempel på ömtåliga föremål är: Pengar, nycklar, medicin utskrivet mot recept, glasögon/solglasögon, flaskor, kamera, smycken, dator, mobiltelefon, musikinstrument, pass eller andra personliga identifikationsdokument eller andra värdesaker.

Skadat bagage

Skadat bagage måste visas upp och anmälas på flygplatsen direkt vid ankomst. Upptäcks inte skadan förrän vid hemkomst kontakta ditt flygbolag.

Flygbolagen påtar sig inget ansvar för olämpligt paketerat, ömtåligt, skadat eller bräckligt bagage vid incheckning. Ej heller för skador på bagagets yttre (t ex repor, fläckar, smuts och bucklor) som uppkommer vid normalt slitage eller för vattenskador på icke vattentätt bagage.


Har du frågor kring ditt saknade / skadade bagage som du gjort anmälan på Jönköping Airport vänligen kontakta Customer Service.

Telefon: +46 (0)36 - 31 12 02
E-post: customerservice@jonkopingairport.se